Hlavička

Škoda Octavia 1,8T RS APR K04

Představujeme Vám naší novou úpravu motoru 1,8T AUQ na výkon cca 245hp a 370Nm. Jedná se o skvělou úpravu, kterou doporučujeme pro většinu motorů 1,8T. Ta dokáže tento již legendární motor velice solidně oživit a přidat tak spolehlivých 65+hp a 145+Nm u 180hp verze a + 95hp a 150Nm u 150hp verze motoru 1,8T. To vše s vynikajícím průběhem výkonu i točivého momentu, zachování komfortu, ovládání a téměř stejné spotřebě paliva.

Po tom, co se na auto namontoval výfuk, turbodmychadlo a silikonová hadice k turbu, se dojelo na doladění na "míru" k úpravci. Ten nedokázal naladit plný výkon, který by motor měl mít, a také auto po jeho úpravě pořádně nefungovalo. Nefungovalo tak, že během 10ti dnů odešlo nové turbo za 27tisíc!!! Ladilo se i přesto, že motor nebyl v pořádku. Místo toho, aby se dal do pořádku motor, tak se softwarově posouvaly různé bezpečnostní limity v Řídící jednotce tak, aby se v tu chvíli alespoň něco nabrzdilo, zákazník mohl zaplatit a odjet. I toto jsou stinné stránky některých českých úpravců, kteří se chvástají, že jsou specialisté na úpravy motorů 1,8T. Úpravce sice sliboval, že když se dosadí jiná váha vzduchu, lehce se předělá sání atd, tak že tam ten výkon bude. To znamenalo jak další paníze navíc, tak to jasně ukazovalo tápání tohoto úpravce, který nedokázal identifikovat základní problémy toho motoru. V tu chvíli už naštěstí zákazníkovi došla trpělivost.

Byli jsme tedy osloveni, abychom nahráli softwarovou úpravu od APR. Když auto přijelo, tak jsme po otevření kapoty identifikovali několik problémů. Ty jsme z části vyřešili na místě a zbylé jsme doporučili opravit. Krátce po té odešlo i turbodmychadlo, takže se muselo objednat nové. Po instalaci turbodmychadla a vyřešení všech problémů se auto upravilo odzkoušeným a hlavně kvalitním softwarem od APR pro toto turbodmychadlo a výsledek nyní můžete vidět na videu.

Ve zkratce tak počáteční snaha o snížení nákladů vedla k tomu, že se celá tato úprava neúměrně prodražila (12tisíc úprava chipu + 27tis turbodmychadlo) a auto muselo být kvůli objednání a výměně turbodmychadla odstaveno. V tomto kontextu pak cena za úpravu od APR (21990Kč) vychází velice levně. Navíc zákazník nyní nezískal pouze jeden chip, ale má v Řídící jednotce 3 naladění. Chip pro 98octanový a 95 octanový benzín + mapu se seriovým výkonem a další funkce jako ochrana proti krádeži zamknutím jednotky, možností si smazat chyby v motoru, nastavit si škrtící klapku a možnost doladit si výkon podle svých požadavků skrze APR rozhraní V-Tune.

Během výměny turbodmychadla se provedly i další změny, které měly dále podpořit výkon motoru. Na naše doporučení se tedy vyměnily výfukové svody za propustnější od CTS Turbo, dodal se účinnější intercooler od THS Performance a nahradily se staré a zpuchřelé hadice za hadice od Forge Motorsport.

   

Úpravy motoru:

APR úprava řídící jednotky pro K04 001 turbodmychadlo 

KKK K04 001 turbodmychadlo 

OEM+ 4barový regulátor tlaku paliva 

CTS Turbo výfukové svody 

Milltek Sport 1. díl výfuku bez katalyzátoru 

Milltek Sport Catback výfuk bez rezonátoru a katalyzátoru 

THS Performance intercooler kit 

Forge Motorsport silikonová sací hadice k turbodmychadlu 

Forge Motorsport silikonově hadice chladícího okruhu 

Forge Motorsport silikonové hadice odvětrání ventilového víka 

Forge Motorsport záslepka EGR ventilu 

Úpravy podvozku:

Wavetrac samosvorný diferenciál 

Eibach Pro-Street-S výškově stavitelné tlumiče 

Eibach Anti-Roll-Kit sada stabilizátorů 

OEM+ rozpěrná tyč předních tlumičů 

OEM+ 4 pístkové brzdy brembo ze SEAT Leon Cupra R

Najdi inspiraci v dalších našich projektech

Škoda Octavia III RS Trackday & ...

Škoda Octavia III RS Trackday & Daily APR IS38

Nejsilnější Škoda Octavia 3 RS v ČR s APR IS38 úpravou s 420hp a 570Nm!! Daily & Trackday car! Podívejte se, jak se slučují tyto dvě zdánlivě neslučitelné určení! Budete překvapeni!!

Číst více...

SEAT Leon Cupra APR Stage 2+ 390hp

SEAT Leon Cupra APR Stage 2+ 390hp

Český rekord 390hp a 520Nm z motoru 2,0 TFSI EA113 s originálním turbodmychadlem a vstřikovači. To vše za pomoci APR Stage 2+ úpravy řídící jednotky a pečlivě vybraných dílů v balení SEATu Leon Cupra 1P ...

Číst více...

Škoda Octavia II RS BWA APR Stg2+

Škoda Octavia II RS BWA APR Stg2+

Nejideálnější úprava pro Škodu Octavia II RS s motorem 2,0 TFSI BWA. Zde proběhla úprava APR Stage 2+ s výsledným výkonem 280hp a 436Nm. Perfektní poměr cena / výkon.

Číst více...