Hlavička

VW Golf 5 GTI APR Stage II+

Rádi bychom Vám představili náš dlouhodobý projekt VW Golf V GTI DSG, ze kterého se začíná klubat jeden z nejlepších "pětkových" Golfů v Čechách. Tento projekt začal přitom celkem nevinně. Majitel byl svezen v našem jiném projektovém autě VW Golf V GTI K04, které ho svým jízdním projevem uchvátilo natolik, že úpravy brzy nabraly rychlý spád. Díky jedinečné možnosti od APR, které nabízí upgrady softwaru stávajícím zákazníkům až do fáze Stage II+ zdarma, se mohly úpravy realizovat postupně tak, jak na ně zrovna byly volné peníze. Proto jsme navrhli postup úprav od Stage II, přes Stage II+ až po Stage II+ s podporou odstranění vířivých klapek v sání. Ať bude tedy auto v jakékoliv fázi úprav, vždy bude mít optimální naladění řídící jednotky tak, že všechny nově přidané komponenty bude motor využívat naplno. To je obrovská výhoda a v konečném důsledku tak i veliká úspora peněz, kdy u jiných úpravců byste platili za každé další naladění znovu a znovu.

Úpravy se začaly realizovat na podzim roku 2013, kdy se pořídilo sportovní sání Twintake od Forge Motorsport. To oživilo jak výkon, tak zlepšilo i zvuk motoru. Další úpravou byl kompletní výfukový systém bez katalyzátoru od firmy Blueflame Performance a doladění řídící jednotky od APR na fázi Stage II. GTIčko po těchto úpravách neuvěřitelně ožilo a mohli jsme se tak zaměřit na úpravy podvozku. Aby bylo auto trochu blíže k asfaltu a získaly se jistější jízdní vlastnosti, tak se pořídily sportovní pružiny Eibach Sportline. Auto odvádělo svou práci dobře, ovšem později se musely udělat určité změny. Bohužel jeden z tlumičů už nebyl v úplně nejlepší kondici a ve spojení s kratšími pružinami začal vrzat. Přistoupilo se tedy k výměně celého podvozku a dosadily se výškově stavitelné tlumiče KW Variant 1. Ty byly do budoucna stejně v plánu kvůli návštěvě tuningové akce Wörtheresee GTI Treffen a možnosti "složit" auto skoro až na zem. Tlumiče se podpořily ještě tužšími stabilizátory Eibach Anti-Roll-Kit a GTIčko se posunulo zase o kus dál. Další věc, která se měnila byl výfuk. Bohužel na tomto autě ve spojení s DSG převodovkou trochu duněl, což bylo u auta, které denně najede desítky dálničních kilometrů nežádoucí, a tak se přistoupilo k výměně za RSCTM turboback výfuk se sportovním katalyzátorem od APR. Tento výfuk daleko předčil naše očekávání a sám majitel ho pokládá za nejlepší věc, kterou na auto zatím pořídil. Výfuk vyniká jak svým zpracování, tak zvukovým projevem, který je z venčí dosti řízný, ovšem dovnitř auta pronikají pouze líbivé a neobtěžující tóny, které dále umocňují zážitek z řízení. Zde přikládáme pár fotek a video, jak auto vypadalo v této fázi úprav ještě s Blueflame výfukem.


 

 

 

 

To už se ale psal rok 2014 a auto prošlo menším faceliftem. Byla dosazena nová 19" letní kola OZ Racing, nalakovaly se prahy do barvy auta a dosadilo se přední lízátko se zadním difuzorem od SRS-Tec. Tato proměna autu velice prospěla a nyní již nevypadá díky nenalakovaným plastům jako nějaký chudý příbuzný, ale naopak se tváří velmi sebevědomě, elegantně a na ulici poutá pozornost všímavých kolemjdoucích. Kola neměla vhodné ET a tento problém se dal řešit pouze dvěma způsoby. Buď se daly kola stočit a zvýšit tak ET nebo se dal upravit odklon kol, aby horní část kol lépe zapadla do podběhů. Zvolili jsme druhou variantu a úpravu odklonu jsme vyřešili dosazením horního uložení od Integrated Engineering. To nabízí jak možností štelováním odklonu, tak je tužší a nabízí tak lepší odezvu od předních kol k řidiči.

  

  

Vzhled doplnily ještě rozšířené blatníky od SRS-Tec se samolepkou, která toto auto hrdě hlásí k APR a nová lehká kola Volk. Tímto je vzled již hotov a mohlo se tedy pustit do dalšího zvyšování výkonu. Úprav nebylo málo, a tak si je pojďme trochu popsat. Jako první proběhla úprava origiálního Diverter Ventilu, kdy se dosadil upgrade kit DV+ od GFB. Následovala změna sání, kde jsme nebyli příliš spokojeni s měřením vzduchu MAF senzorem u Forge Twintaku, a tak se sáhlo po sání od Volkswagen Racing, které skvěle padne do motorového prostoru. V těsném závěsu přišly i APR HPFP vysokotlaká palivová pumpa s RS4 palivovým ventilem, které se okamžitě podpořily adekvátním softwarem od APR Stage II+, aby se potenciál těchto komponent využil naplno. Auto zase výrazně ožilo, hlavně ve středních otáčkách je nárůst nejcitelnější a to nejvíce napomohlo zlepšení pružného zrychlení. Vzhled motoru se vylepšil nalakováním ventilového výka a dosazením červeného krytu kabelového svazku. Nyní se ještě čeká na APR RFD kit, který zprůchodní cestu vzduchu skrze sací parohy a na konci prázdnin snad bude K04 turbokit ;). Stále se máte na co těšit!

Máte zájem o podobnou úpravu svého auta? Kontaktujte nás. Nabídneme Vám nejlepší řešení a podporu na trhu.

Motor:

2,0 TFSI BWA 147kW

Převodovka:

DSG

Tuning motoru: 

APR Stage II úprava řídící jednotky 

Forge Motorsport Twintake sání 

Forge Motorsport Blow off ventil adaptér  - 2014 nahrazen GFB DV+ ventilem

Blueflame Performance Turboback výfuk - Tento výfuk se již nenabízí - 2014 nahrazen výfukem od APR

NGK BKR8IEX Iridiové svíčky 

Podvozek:

KW V1 Inox stavitelný podvozek 

Eibach Anti-Roll-Kit stabilizátory 

Brzdy:

Přední 8-Pístkové brzdiče z AUDI RS4 a 365mm kotouče.

Zadní 4-Pístkové brzdiče z Porsche Cayenne a 310mm kotouče.

Motor:

APR RSCTM Turboback výfuk 

APR HPFP vysokotlaká palivová pumpa 

Volkswagen Racing sportovní sání 

CTS Turbo nerestriktivní vedení ke škrtící klapce 

GFB DV+ upgrade originálního přepouštěcího ventilu 

OEM+ červený kryt kabelového svazku 

Vzhled:

SRS-Tec difusor, nástavec zadního nárazníku 

SRS-Tec ED30 lízátko pod přední nárazník 

SRS-Tec rozšířené blatníky 

OEM+ kryt kabelového svazku motoru z R8

  

Podvozek:

Integrated Engineering stavielné odklony 

  

Výlet na Wörtheresee 2014:

  

Najdi inspiraci v dalších našich projektech

VW Golf 7 GTI APR Stg1 320hp

VW Golf 7 GTI APR Stg1 320hp

320 Hp a 508 Nm v dalším atraktivním balení. Stačí jemné doladění a s autem to udělá divy. Podívejte se, jak se dá pořádně upravit Das Auto.

Číst více...

Škoda Superb III 421hp 574Nm!!! ...

Škoda Superb III 421hp 574Nm!!! APR Stage 2

Český RS4 bijec v podobě uhlazené Škody Superb. Nejsilnější Super v čechách je nenápadný manažerský vůz, který překvapí opravdu hodně lidí.

Číst více...

VW Golf 7 GTI Performance APR...

VW Golf 7 GTI Performance APR Stage 2

VW Golf 7 GTI Performance s APR Stage 2 úpravou a výfukem, ze kterého létají malí ďáblové. Video je samozřejmě součástí.

Číst více...